Polazak u školu predstavlja veliki korak u životu deteta i njegovih roditelja. Da bi se dete pripremilo za polazak u školu i prilagodilo školskim zahtevima potreban je solidan razvoj svih detetovih sposobnosti (grafomotorika, pojam broja i boje, govor i rečnik, govorna analiza i sinteza, emocionalna i socijalna zrelost).
Da bi dete uspešno savladalo proces pisanja potrebno je da ima izdiferenciranu finu motoriku mišića šake i prstiju. Treba da zna da drži olovku pravilno, da ne pritiska olovkom i da linija bude ravna. To se uči uz vežbe crtanja, spajanja linija, rad sa makazama, plastelinom i sl.
Pokazuje svesnost deteta o pisanom jeziku. Između pete i šeste godine deca primećuju glasovnu strukturu reči tako da dete mora znati razdvojiti reči na slogove, prepoznati i imenovati početni i završni glas u reči.Takođe je bitno da može da razdvoji reč na glasove i da od pojedinih glasova sastavi reč npr. (k-u-c-a – kuca), (pas – p-a-s). Učenje pesmica dovodi do proširivanja vokabulara, vežba se izgovor , razvijaju se sve psihičke funkcije.
Kod predškolskog deteta artikulacija mora biti pravilna .Ako postoji artikulacioni problem treba se obratiti logopedu zbog korekcije i tretmana. Predškolac u govoru treba da koristi složenu rečenicu koja ima svoje gramatičke strukture. Mora znati uspešno da savlada i verbalno opiše značenje poznatih pojmova ( npr.kuća-zgrada u kojoj živim) i da pravilno prepričava poznate događaje ili priče.
Prostorni i vremenski odnosi do polaska u školu takođe moraju biti usvojeni. Dete treba da razume predloge, priloge , da klasifikuje objekte po veličini, boji, broju, obliku, dane u nedelji i godišnja doba.
Srećno!
Telefon: +381 69 4941428